پيوند يا تبادل لينك چيست؟

تبادل لينك اتوماتيك

پيوند يا تبادل لينك چيست؟

۸۸۷ بازديد

در بسياري از پايگاه هاي اينترنتي تا به حال مكرر اين كلمات را شنيده ايد، پيوند و تبادل لينك. اين دو چه مفهومي دارند و با يكديگر چه تفاوت هايي دارند و چه اهميتي مي توانند در شبكه جهاني اينترنت داشته باشند را، در اين نوشته با هم بررسي مي كنيم.

لينك از كلمه لاتين يعني Link به فارسي وارد شده است و معادل آن در زبان ما پيوند نام دارد. كاربرد پيوندها در دنياي مجازي بسيار گسترده شده است به طوري كه شايد نتوان گشت و گذار اينترنتي را بدون پيوند ها تصور كرد، چون آنها صفحات مختلف را به هم متصل مي كنند و يك نظم و انسجام را به اينترنت مي دهند. به همين دليل نام خود را از همين عمل گرفته است.

ابتدا اجازه دهيد يك تعريف ساده از پيوند داشته باشيم: پيوند عبارت است از يك يا چند كلمه در صفحات اينترنتي كه با كليك كردن بروي آن به صفحه اي ديگر منتقل مي شويد. امروزه كاربرد آن بسيار گسترده شده است و در وبلاگ نويسي هم معنايي جديد به خود گرفته است. چون پيوند ها مانند يك آدرس عمل مي كنند كه شما آنها را به هر كس كه خواسته باشيد مي توانيد معرفي كنيد، تا خود بدانجا مراجعه كنند.
پيوند يا لينك چيستپيوند اينترنتي چيست؟

اصل ساخت پيوند با استفاده از كدهاي HTML امكان پذير است، يعني با يك خط نوشتن كدي ساده مي توان يك عبارت را به سادگي تمام به عنوان بك پيوند معرفي كرد، تا براي بازديد كننده وبلاگ يا سايت به صورت يك متن معمولاً آبي رنگ به نمايش درآيد. كه با كليك كردن بروي آن به صفحه اي كه شما براي آن تعيين كرده ايد بروند.

ولي شما ضرورتي براي دانستن نحوه كدنويسي آن نداريد، چرا كه با دانستن مفهوم پيوند مي توانيد با استفاده از ويرايشگري كه در صفحه ارسال مطلب وبلاگ وجود دارد، اين كار را به صورتي ساده و تصويري انجام دهيد، يعني متني را به صفحه اي ديگر از وبلاگ خود يا وبلاگي ديگر پيوند دهيد.

اينكه پيوند ها دنياي صفحات اينترنتي را دگرگون كرده اند، در كاركرد موتور هاي جست و جو هم ديده مي شود. موتورهاي جستجو با استفاده از پيوندهايي كه بين صفحات مختلف وجود دارد، اينترنت را براي يافتن صفحات جديد كنكاش مي كنند. اين يك ساز و كار بسيار پيشرفته اي است كه موتور جستجو مانند گوگل براي ربته بندي صفحات از آن استفاده مي كند. پس شما مي توانيد با به كار بردن درست و اصولي پيوندها در صفحات وبلاگ خود، رتبه بهتري را كسب كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.